Corona update

We nemen de gezondheid en veiligheid van onze klanten en coaches uiterst serieus en we volgen de richtlijnen en het advies van de overheid en het RIVM. We passen daarom onze tijden en programma’s tijdelijk aan en we nemen extra maatregelen zodat we bijdragen aan het zo snel mogelijk stoppen van het coronavirus.

Vanaf 1 juli mag er weer binnen gesport worden.

We volgen daarbij de volgende richtlijnen:

  • Volg de instructies op van de coach
  • Er wordt, zowaar mogelijk, voldoende afstand gehouden door de coach, je maakt zelf de materialen schoon
  • In alle studio’s zijn, in de trainingsruimtes, toiletten en kleedkamers, extra desinfectie materialen geplaatst door Profacare Hygiëne Service
  • Was je handen regelmatig en gebruik bij binnenkomst de desinfectie materialen
  • Handdoek is verplicht, zonder handdoek wordt er niet getraind
  • Neem, indien mogelijk, eigen materialen mee (zoals bijvoorbeeld een matje en/of elastieken)
  • Heb je (milde) verkoudheidsklachten? Niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten, of een verhoging van 38 graden of meer…,blijf dan thuis. Mocht je je toch fit genoeg voelen om te bewegen, dan kan je aan de slag met de thuistrainingen.
 
 
.

Tips om fysiek en mentaal fit te blijven

We zijn met z’n allen in de ban van het coronavirus. Een ingrijpende periode, waarin veel gebeurt. Misschien voel je je angstig, onzeker of onrustig. Moet je opeens vanuit huis werken en heb je de kinderen heel de dag om je heen. Het is hectisch of misschien verveel je je juist meer.
Je dagelijkse ritme is compleet verstoord. Het kan lastig zijn om met deze veranderingen om te gaan. Misschien merk je dit aan je eetpatroon en loop je ineens net even wat vaker naar de koelkast. 

Het is juist nu belangrijk om te bewegen en aan je weerstand, vitaliteit en gezondheid te werken. Zo creër je een positieve mindset én werk je aan een beter immuunsysteem.

Hoe blijf je als huismus in deze tijd fysiek én mentaal fit? We geven je een aantal tips op basis van beweging, voeding en coaching.

Kies voor natuurlijke, onbewerkte voedingsmiddelen zoals noten, zaden, pitten en volkorenproducten. Eet voldoende eiwitten zoals vlees en (vette) vis en maak ruim gebruik van verse kruiden en specerijen. Groene bladgroenten, paddenstoelen, havermout, knoflook, zonnebloempitten, broccoli, blauwe bessen en chilipepers zijn voorbeelden van voedingsmiddelen die goed zijn voor je immuunsysteem. Om beter bestand te zijn tegen het virus hebben we immers een goede weerstand nodig!

Neem de tijd voor je eetmomenten. Geniet van elke hap. Voel je je eenzaam, angstig, onrustig? Laat deze gevoelens er zijn. Stop het niet weg, praat erover, schrijf erover.

Voel je toch snack drang opkomen? Drink een groot glas water en focus op je ademhaling, wacht tot je je weer rustig voelt. Sla voldoende gezonde snacks in huis zoals ongezouten noten, groenten, fruit en eieren. Peulvruchten doen het ook goed. Even roosteren in de oven met wat kruiden en je hebt een prima tussendoortje. Toch meer gegeten dan je wilde? Accepteer dat het is gebeurt en pak de draad weer op.

Kies voor diepvriesgroenten- of fruit en maak hier lekkere smoothies en soepen van.

Zeker als je veel last hebt van angstgevoelens. Deze voedingsmiddelen beïnvloeden je gemoedstoestand alleen maar meer.

Ga op tijd naar bed. Rust en slaap zijn essentieel voor een goede weerstand.

Begin de dag gezond met een zonnegroet en een goed ontbijt. Kies voor een lekkere kom havermout of verse smoothie. Werk je vanuit huis dan kan je misschien in de verleiding komen om te blijven zitten achter de laptop. Neem pauzes, sta tussendoor op en plan je workout in. Ga op zoek naar de mogelijkheden en maak dagelijks een wandelingetje buiten

Kies dan voor thee met verse gember, citroen, verse munt, vlierbloesem of anijs. Of voeg citroengras of oregano toe aan je maaltijd. Deze voedingsmiddelen helpen je om verlichting te geven. Neem een kopje kippenbouillon en vermijd bewerkte en vette voedingsmiddelen. Blijf daarnaast ook voldoende water drinken.